de Bibliotheek op school

Wist u dat sbo De Windvang over een bibliotheek beschikt? In de school staat een aantrekkelijke collectie voor alle leerlingen. Bibliotheek Katwijk zorgt ervoor dat de collectie regelmatig wordt aangevuld met de nieuwste boeken. De leerlingen hebben een eigen pas waarmee ze (wekelijks) een boek kunnen lenen. Dit gebeurt onder schooltijd.

Leesplezier staat voorop!

We werken samen met Bibliotheek Katwijk om het leesplezier en de leesmotivatie van de leerlingen te verhogen. Wie meer leest wordt beter in taal.

Vrij lezen en voorlezen heeft een bewezen positief effect op de taalontwikkeling van kinderen.

Veel lezen:

• Verhoogt de leesvaardigheid en het taalgevoel
  • Zorgt voor uitbreiding van de woordenschat
  • Prikkelt de fantasie en het inlevingsvermogen

Allemaal goede redenen om lekker veel (voor) te lezen, op school maar ook thuis!

Via schoolWise kunnen leerlingen boeken reserveren en zoeken naar (betrouwbare) informatie. Handig voor een presentatie en/of werkstuk. Klik op onderstaande afbeelding om naar schoolWise te gaan.

Vanuit Bibliotheek Katwijk ondersteunt Loes van Duijn (lvanduijn@bibliotheekkatwijk.nl) het project 'de Bibliotheek op school'. Samen met de leescoördinator van school, Mariëlle Haasnoot, adviseren en begeleiden zij het team van De Windvang. Voor meer informatie kunt u bij hen terecht.